کد مطلب:164504 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:226

خوابهای امام حسین قبل از ورود به کربلا و در بین راه و شب عاشورا
فصل اول: در تحقیق صحت خواب و استدلال سید مرتضی بر بطلان خواب و جواب آن و خواب دیدن فاطمه و رفع تاثیر خواب پریشان و خواب هند جگرخوار و تعبیر آن و تقسیم خواب به سوی شیطانی و رحمانی و كشف و شهود محیی الدین عربی و بطلان آن و خواب ام الفضل، زوجه ی عباس، و بول كردن حسین بر جامه ی پیغمبر.

فصل دوم: در خواب های امام حسین: امر اول: دیدن امام حسین پیغمبر را در زمان حركت از مدینه و ظهور نور از قبر پیغمبر و خواب دیدن امام حسین پیغمبر را بنابر روایت ابی مخنف و خواب دیدن آن جناب بنابر روایت محمد بن ابی طالب موسوی. امر دوم: در خواب دیدن امام پیغمبر را در اثناء راه كربلا. امر سوم: در خواب دیدن امام، در عصر روز تاسوعا و مهلت دادن لشكر عمر. امر چهارم: در خواب دیدن امام در وقت سحر از شب عاشورا.

فصل سوم: در خواب امیرالمؤمنین در زمین كربلا در هنگام رفتن آن جناب به جنگ صفین.

فصل چهارم: در خواب دیدن سكینه در شهر شام و برای یزید نقل نمودن.

فصل پنجم: در خوابهای مؤمنان: امر اول: در خواب دیدن شخصی فاطمه را. امر دوم: در خواب دیدن كوری. امر سوم: در خواب دیدن كوری دیگر. امر چهارم: در خواب دیدن آهنگر ابتر. امر پنجم: در ضربت امیرالمؤمنین در خواب شانه ی حارس ملعون را. امر ششم: در كشتن امیرالمؤمنین در خواب احمد بن همدون موصلی را. امر هفتم: در قضیه ی شخصی كه نصف روی او سیاه بود. امر هشتم: در كور كردن


امیرالمؤمنین چشم ناصبی را. امر نهم: در قصه ی خواب مردی از اهل بصره. امر دهم: در قصه ی خطیب دمشقی، در قصیده ی مؤلف برای وداع امام با خواهرش زینب.